Pallabres
Viendo 45 - 60 de 62 entraes
perren
27/05/08
Antes de na, felicitavos por la página, está muy muy guapa, y encántame que sea el puntu de encuentru de tos los que preferiríamos que nun fuera la despedía, y tan solo nos dieseis un seguru hasta luego.

Agradecevos toos estos años de música, de lucha, de referente, de abanderaos de Asturias por onde quiera que fueseis...

Y sin desmerecer a Manolo, gracies a Chus Pedro por Delina, fartúcome de escuchala en discu, en directo cuando la cantes, y non dejo de sorprendeme una y mil veces respigá, con los güeyos llorosos, pero con una sonrisa en el alma.



 
Nicolás
27/05/08
Ye la hora de recordar momentos inolvidables, como aquel primer concierto cuando era un guaje, en el parque de Ciañu, unes fiestas del Corpus. Inolvidable por el ambiente y por la emoción que supuso. Como anécdota también recuerdo la reivindicación de un grupo de los que denominábamos el “club hostia” que desplegaron una pancarta de protesta: “Nuberu ¿por qué tantu dinero?” ¡Qué mal nos pareció! Aquello no tenía preciu.
Entiendo que también vosotros queráis disfrutar de la condición de prejubilaos con tolos merecimientos, pero vamos a echar de menos los conciertos, que la música queda…

 
Andrea y Fernando
21/05/08
El poder de acortar las distancias siempre me pareció como una especie de magia especial que acercaba lo imposible, a un mismo tiempo o a un mismo lugar.

Hoy la tecnología hace posible poner en práctica esa doble magia y cuando nos ponemos frente a una pantalla, podemos aún sorprendernos y disfrutarlo casi con la boca abierta.

Mediante esa posibilidad es que me acerco a este lugar, a esta página a la que me han invitado a participar.

Sinceramente lo hago con gusto, con mucho gusto; es que me hace estar cerca, a través de aquello sorprendente que enunciaba recién, a mis raíces, a la misma Asturias, y a Chus Pedro Suárez Fernández, a quien tuve la oportunidad de conocer, gracias a una amiga en común, un mediodía de enero, en el Fontán, cuando el sol brillaba estupendamente, y la charla hizo que se ocultara tres horas después del “hola, soy de Buenos Aires, gracias por este encuentro”.

Un encuentro con Chus Pedro

Sin lugar a dudas, la palabra cultura es extremadamente amplia. En un primer esbozo, nos remite al que sabe, al que se informa, al entendido. Pero evidentemente cultura es mucho más que eso, es una riqueza invaluable que involucra todos los aspectos de los pueblos.

Uno de ellos es la música, la que evidentemente puede encarnar una espectacular fuente de expresión de la sociedad. Dentro del espectro que la música nos ofrece, aquella que representa lo peculiar de un pueblo es especialmente significativa. Así podemos identificar al pasodoble con España, a la tarantela con Italia o al tango con Argentina.

Pero el caso que hoy nos convoca, la música se identifica con el habla, las costumbres, la geografía y las tradiciones de un rincón del norte de España que junta, a lo largo de su historia, su propia idiosincrasia y realidad. Hablamos, por supuesto de Asturias.

Esta música además fue, a lo largo del tiempo, el nexo y la necesidad de mantener ciertas cosas propias que, por diferentes razones históricas, no siempre todo el mundo estuvo dispuesto a conservar.

Si tomamos al siglo XX, por ejemplo, en algunos períodos de su curso, fueron surgiendo grupos musicales locales que proyectaban dicha idiosincrasia popular junto a la difusión de ideales y valores propios de “la sociabilización” de la sociedad.

Con estas características, en una época de transición política, Manolo Blanco Penayos y Jesús Pedro Suárez Fernández, formando además parte de un colectivo cultural de diferentes especialidades llamado camareta, dieron forma al grupo NUBERU.

Durante un sabroso y entretenido almuerzo, “Chus Pedro”, la voz cantante del dúo Nuberu, comentó algo de su historia, su formación, su actividad y sus proyectos. Surgió entonces la idea de Nuberu por tres elementos fundamentales:
1. A Manolo y a Chus les unía la defensa de las libertades.
2. La defensa además de la identidad lingüística asturiana, y
3. Volver y recuperar la música propia de una manera más tradicional musicalmente hablando.

¿Porqué el nombre Nuberu, pregunté durante la charla?, “porque necesitaba algo más que el dúo “Manolo y Chus”; y Nuberu es el dios de las nubes y las tormentas, un personaje con físico humano vestido de negro que aparecía entre las nubes volando y llegaba a las montañas de Tineo y Teverga. Luego echaba tormentas a los que le perseguían y ayudaba a sus amigos y protectores”.

Aprovechando la posibilidad de esta charla, le pregunté acerca de dos temas de singular interés para mí; la tradición y la inmigración asturiana. Con respecto al primero, contestó que para Nuberu “la tradición es sinónimo de sentimiento, de identidad y de todo esto además sin necesidad de renunciar a la modernidad” y, en relación al segundo, “la inmigración es una parte misma de Asturias, esta es una tierra de inmigrantes, primero hacia América y después hacia Europa” “Hoy”, señala, ”Asturias es una tierra mayoritariamente de pensionistas, es importante desde luego la solidaridad”.

En su familia también hay emigrantes, como su hermano que tiempo atrás emigró hacia Australia.

Otros temas se mezclaron en el almuerzo compartido, algunos más serios, otros más alegres, unos más profundos, otros más sencillos, pero todos con la peculiaridad y el gusto de ser compartidos con alguien que entiende indispensable mantener las tradiciones, fue y es un defensor de la democracia y sus valores y que creyó en ocasiones, en la existencia de los reyes magos. “Antes me preocupaba más lo mediático, hoy, ya no tanto”, dijo después.

Con cincuenta años y un poquito Chus hace poco incursionó en el continente americano actuando en Nueva York y en Nueva Jersey en el año 2004. “Tengo curiosidad por América”, dijo, me gustaría cantar allí”.

Hoy lleva treinta y un años cantando y es feliz haciendo lo que hace “me gusta que el público valore lo que va a ver” dijo con una sonrisa concluyendo así nuestra charla.

Gracias Chus, en principio por el gusto de escuchar sus canciones, también, por el placer de conocerlo, y sobre todo, por la promesa de seguir en contacto a partir de este encuentro un mediodía de enero en el Fontán. “porque el Atlántico nos une”.(1)

Andrea C Ordieres.

1. Esta frase la escribió Chus en una dedicatoria sobre el compacto que amablemente nos obsequió en aquella oportunidad.



FALANDO CON CHUS PEDRO

Ensin llugar a duldes, la pallabra cultura ye mui amplia. De primeres, remítenmos al que sabe, al que quier saber, al entendíu. Pero cultura ye muncho más qu’eso, ye una bayura grande qu’abarca tolos aspectos de los pueblos.

Ún d’ello ye la música, y dientro del espectro que la música mos ufierta, lo que representa lo singular d’un pueblu ye pervaloratible. Asina, identificamos al pasodoble con España, la tarantela con Italia o’l tango con Arxentina.

Pero nel casu que güei mos trai equí, la música identifícase cola fala, les costumes, la xeografía y les tradiciones d’un requexu del norte d’España que xunta, a lo llargo de la so historia, la so propia idiosincrasia y realidá. Falamos, por supuesto d’Asturies.

Esta música, amás foi, a lo llargo’l tiempo, la xuntura y la necesidá de caltener dalgunes coses propies que, por estremaes razones históriques, non siempre tol mundu tuvo dimpuestu a conservar.

Si tomamos al sieglu XX, por exemplu, en dalgunes dómines del so cursu, foron surdiendo grupos musicales locales que proyeutaben la so idiosincrasia xunto al espardimientu d’ideales y valores de so de la “socialización de la sociedá.

Con estes carauterístiques, nuna dómina de transición política, Manolo Blanco Peñayos y Chus Pedro Suárez Fernández, formando amás parte d’un coleutivu cultural d’estremaes especialidaes nomáu “Camaretá”, dieron forma al grupu NUBERU.

Mentantu xintábamos, Chus Pedro, la voz cantante de Nuberu, contómos dalgo de la so historia, la so formación, la so actividá y los sos proyeutos. Surdió entós la idea de Nuberu por tres elementos fonderos:


1.- A Manolo y a Chus xuntábalos la defensa les llibertaes.
2.- La defensa, amás de la identidá llingüística asturiana, y
3.- Recuperar la música tradicional d’Asturies,envolviéndola nun llinguax musical contemporáneu; ye decir, xuniendo tradición y modernidá.

¿Porqué’l nome de Nuberu, entrugué?, “porque facía falta daqué más que’l dúu “Manolo y Chus”; y Nuberu ye’l dios de les nubes y les tormentes, un personaxe con físicu humanu, vistíu de negro qu’apaecía ente les nubes esnalando y aportaba a los montes de Tinéu y Teberga. Llueu echaba tormentes a los que lu persiguíen y ayudaba a los sos collacios y a los que lu protexíen”.

Aprovechando la oportunidá d’esti alcuentru, entrugué-y acerca de dos temes d’especial interés pa mí: la tradición y la inmigración asturiana. Respeutu al primeru, contéstame que “la tradición ye sinónimu de sentimiento, d’identidá y too esto amás, ensinnecesidá de renunciar a la modernidá”; y en relación al segundu, “La inmigración ye una parte mesma d’Asturies, que ye una tierra d’emigrantes, primero p’América y llueu pa Europa. Güei, señala “Asturias ye una tierra mayoritariamente de pensionistas”.

Na so familia tamién hai emigrantes, como’l so hermanu que tiempo atrás, emigró p’Australia.

A lo llargo de la xinta, mezcláronse otros temes, dalgunos más serios, otros más allegres; unos más fondos, otros mas cenciellos, pero toos cola peculiaridá y el gustu de ser compartíos con daquién qu’entiende indispensable caltener les tradiciones, foi y ye un defensor de la democracia y los sos valores y que creyó n’ocasiones na esistencia de los Reis Magos. Enates esmolecíame más lo mediático; güei, yá non tanto, dixo llueu. Con cincuenta años y dalgo más, Chus incursionó nel continente americanu actuando en New Cork y en New Jersey nel añu 2004. “Tengo curiosidá por América”, dixo, prestaríame actuar ellí”.

Güei lleva trenta años canciando y ye feliz faciendo lo que fai. “Préstame que’l públicu valore lo que va a ver”, dixo con una sonrisa, terminando asina el nuestru alcuentru.

Gracies, Chus, nun entamu, pol gustu de sentir los tos cancios, pol reste de conocelu, y cola promesa de siguir en contautu a partir d’esti alcuentru un mediodía de xineru en El Fontán. “porque l’Atlánticu xúnemos”.

Gracias Pablo por su traducción.

 
manuel
16/05/08
Que tal Nuberu, ya veis que aunque querais pasar de mi teneisme hasta en la sopa, tengo unes fotos tuyes con tus compañerus de colegio y de Manolo lo mismo, van nombrame el fotografo oficial delentregu ja. Bueno, que os digo que no sepais referente a lo que pienso de Nuberu, que sigais dandonos buenos y agradables momentos, lo mejor pa vosotros. Un amigu, Lito
 
manolo couceiro
10/05/08
Pa entamar ocurrenseme poner tres coses:
-Camaretá.
-Amigos del Nalón.
-Carbayera los Maizales.
 
Isabel R. Suárez
08/05/08
Quiero hacer mi personal tributo a Nuberu en su despedida porque ellos me hicieron a mí pasar muy buenos momentos en mi vida. Además de lo que significan para la cultura asturiana,quiero destacar que a mí me gustan musicalmente y que las palabras de Chus en los conciertos son una demostración permanente de sensibilidad y de inteligencia.Muchas gracias y hasta siempre.
 
QUIRÓS
06/05/08
CARTA ABIERTA A NUBERU

Esta ye la carta abierta que desde Quirós vos escribimos pa agradecebos esi conciertu del pasau sábadu, que más que un conciertu foi un recital de sentimientos pentagramaos. Un vegá más, y todas son pocas, munchas gracias por to lo que faéis, decís y cantáis que consigue ponenos el corazón con lo de dientro pa fuera. Un abrazu quirosanu.


EL NUBERU QUE PASÓ POR QUIRÓS


Nun yera de extrañar que aquel dié tronara aunque fora la fiesta de Fray Melchor. Nun yera de extrañar, porque el mitu de los truenos ye el Nuberu y quiciás tanto invocalu, tanto invocalu, aquetcha tardi a falta de unu vinieran dos: el de las tronás y el de las tonás. Unu venía a cantar, pero el oitre, atchiáu con la Naturaleza, nun fexo postura dexalu. Yera un verano de fai más de un cuartu siglu cuando la fiesta de Fray Melchor volvú pal Campu el Fornu. Aquetcha tardi cayó tal troná que el Nuberu que queríamos oyer cantar quedó atronáu pelos retchámpagos y las centetchas. Nun pudo ser, dos cantarinos y con las mesmas, pa casa.

Nun pasó muncho tiempu y en’a discoteca Santa Marina, habían curiaose abondo de que la tormenta nun dexara volver a silenciar al Nuberu. Pero, decía mio güela que "cuando Dios nun quier, to los santos son pocos". Agora una afonía dexaba a Chus Pedro sin el troníu de la so voz. Pero asína y too, más con voz de noblina que de truenu, consegú pasar aquetcha tormenta.

Pero aunque güey vuelvan a atchiase las afonías, los truenos y las centetchas, nun podrán con el Nuberu de a pie, porque aunque nun canten, güey tan aquí pa otra cosa. Güey tan aquí pa que yos demos un abrazu; pa decitches que son abondas las vegás que nos respingaron, de mozos y de paisanos. De mozos falléndonos cantar con “La mula torda”, falléndonos tchorar con “Delina” o falléndonos furar en’a memoria con “Los fugaos” o falléndonos pensar que el “Dios te llibre de Castiella” alguna culpa debía tener pa que nun nos acabaren la carretera a Babia por Ventana. De paisanos…. más nos tcheváis emocionando ca vegá que nos faéis sentir la gaita que nun suena o … ¿creéis que cainos en balde cuando en’a presentación del discu de Chus Pedro n’el Campoamor dedicástei el canciu de “Gaiteru” al nuesu gaiteru?. O…. ¿creéis que nun nos volviésteis el corazón con lo de dientro pa fuera cuando n’el salón de actos de la Casa Cultura de Pumarín, entamásteis decir…”y a la gaita, como siempre, el mellor gaiteru del mundu: Manolín de Quirós” y tocasteis la “Marcha Celta” con el silencio de la gaita?. O el dié que Chus Pedro foy a Madrid a la radio a presentar el so discu “De ñublu y orpín” y tirose más tiempu falando del so gaiteru, del nuesu gaiteru, más que del so disco? O el dié que en’a Plaza del Ayuntamientu de Xixón, al Nuberu tchovíanle tchágrimas de emoción n’el escenariu al tocar pal gaiteru de Ricao.

¡¡¡Magar nos cai en balde!!!

Y ye que n’el Mercau Quirosanu, esti Nuberu nun ta por casualidá, nin por ser el grupu asturianu más importante de to los tiempos, nin porque tchieven treinta años avisándonos ¡Atiende Asturias, atiende!, nin porque Chus Pedro haya ganao el Premiu al Mellor Canciu n’Asturianu con un cantarín que 90 años atrás había recotchío Torner en Vitchamarcel. Nin siquiera pa destronar lo que los truenos que fai tres décadas nun los dexaron tronar. Non, nun tan equí per na d’eso. El dié del Mercau, tan en Quirós porque tenían que tar; tarán porque teníamos que decitches gracias. Gracias porque aquel dié de fai ya 30 años en que tche dixeron a un gaiteru de Ricao: Rapaz, andamos catando un gaiteru, pero tien que tocar con otros instrumentos, y el gaiteru agarrando pe los brazos a Chus Pedro y sin dudalo díxotches: Deciime lo que hay que faer que yo fáigolo, pero ¡cogéime a mi ho, cogéime a mi!.... y cotchéronlu. Gracias por nun vos olvidar del amigu quirosanu, gracias por ser parte de la nuesa historia. Gracias por faenos güey, día del Mercau, un sitiu a los “nenos” de Manolo, a los gaiteros del Grupo de Gaitas “Teixo-Manolo Quirós” pa tocar con vosotros el primeru y el últimu canciu de Nuberu con Manolo: “La Marcha Celta”, primer canciu que grabara Manolo con Nuberu, y “Gaiteru”, el últimu canciu, ya sin Manolo, que Chus Pedro tche dedicare al nuesu gaiteru que ye el vuesu.

Queridu Nuberu, munchas gracias. Al igual que vos hubiera dicho Manolo güey: Chus, Manolín, tais en casa.

 
Sonsoles
06/05/08
Chuuusss!!! que penina no poder estar en el concierto del viernes en el Campoamor me quedo con las ganas.
Espero que no sea el ultimo concierto y que vengais hacer despedida tambien a Madrid, no?
Venga, animaros!
Un besin enorme,
Sonsoles.
 
Ana Maria
05/05/08
Desde que nací hasta que muerra...esi podria ser el sentimientu que tengo por vosotros. Desde que´l mi hermanu daba la paliza con aquel radiocassette desvencijau cuando yera un chaval y cantabame Aida con cara de corderu degollau, gustaronme les canciones de Nuberu. Asi aprendi qué yera aquello de ser "roxu" y supi que Asturies yera tierra de valientes homes y muyeres que llucharon per su llibertad.
Despues vino "Nalón" cuando entame a salir con el que ye hoy mi mariu que me enseño lo que yera la Cuenca.
Mas tardi "Delina". Siempre me llegó al corazón peru nunca la admiré tanto como cuando yo mesma taba esperando ser madre. Ye la primera canción que aprendiose la mi neña y despues le siguieron toes les demas.
El pasau dia 3 de Mayu descubrí ademas que yerais xente amable y cariñosa con los vuestros "fans" y que os emocionaba ver como 2 neños disfrutaben con el conciertu en Quiros.
Solo daros les gracies por tantos buenos momentos y desear que estos neños puedan seguir disfrutando de esa banda sonora que habeis puestu a nuesas vidas. GRACIES Y ¡QUE NO SEA LA DESPEDIDA!
 
Ana Roces
01/05/08
Da pena despedíse, la verdá. Una ponse melancólica y echa atrás la memoria pa dáse cuenta de la pila de años que Nuberu está presente.
Debía ser 1978, claro. Yo iba a 8º y varies veces al añu a Xixón, al dentista (la oferta de ortodoncistes en la Cuenca debía ser casi inexistente, entonces). Al salir, siempre me regalaben una parada en Simago y lo único que quise en aquella ocasión fue la primera cinta de Nuberu. No me aguanté y estrenéla ya en el coche, un R-12 verde, de la F."Esta tienes que grabámela", dijo mi padre. Esti verano voy a comprobar que tovía les sé de memoria.
Hasta siempre, Nuberu.
 
Falo Palacio
01/05/08
Paezme tan mal lo que vais facer, que creo que nun hay derechu a que fagais ésta putada a toos los vuesos seguidores.
Ponevos a componer nuevus cancius, y dexar de retiravos, que Nuberu entovia ta vixente, y creo que esti pais va a adormecese más cuando nun se escuche a Nuberu.
Sois los que tais recordando a la alministración que la llingua existe, que existen otres clases sociales, que aunque sean probes tamién tan aquí.
Que fai cuatro dis tabamos na dictadura, y nun queremus volver a ella, que tenemos que cambiar munches coses en Asturies, y non se que más, porque de pensar que vos retirais me pongo de mala hostia y non me sale to lo que tengo adientro.
Ya vos escribiré otru día, pero pensalo bien, non nos fagais esa putada.
Un abrazu
 
Xandru Collía Fdez
30/04/08
Prestariame decir tantes coses, nomar tantos sentimientos y situaciones nes que Nuberu me fizo feliz con cada un de sos cancios, cada un de sos conciertos dende que vos conocí...Aunque fué un pocu tarde, pero mereció la pena.
Yo quisiera mandar un abrazu muy grande pa Chus Pedro y Manolo, Manolo y Chus Pedro, y pa toos los que fecieren posible Nuberu, toos esos artistes, grandes músicos que vos acompañen nel escenariu, nos escenarios, en tantos d´ellos...
Non puedo dexar atrás decivos que sois un grupu de los que más sentimientos mi despertaren xamás, y el únicu que llogró arrancami llágrimes d´emoción. Por tou eso, Gracies. Xandru, un gaiteru Parregués.
 
Vitor García Antuña
27/04/08
Muy buenes, soy un rapaz del Entregu que tovía nun da créditu a esta noticia... nun pue ser que vayais dexanos así, somos munchos los que vos admiramos y seguimos dende que tenemos usu de razón, y de antes porque nos llevaben los paisanos a los conciertos. Intentaré dir a tos los conciertos que faigais esti añu y llevar conmigo a un buen grupu de xente, a ver si ente tos conseguimos que cambieis de idea.

Si finalmente os separais vais cagavos porque cada vez que os tope en un chigre voy davos la brasa pa que me canteis una, así que escoyer, o nel escenariu o nel chigre pero yo tengo que oivos cantar... jejeje

Bueno pues nun me queda mas que deseavos suerte en cualquier proyectu que emprendais y decivos, aunque ya lo sabeis, que Asturies ta con vosotros, aunque canteis en una llingua que nun existe.

PUXA NUBERU!!!
 
Benigno Delmiro Coto
27/04/08
La verdá ye que viendo esta páxina perguapa, enllena de imáxenes, música y poesía, apetez nun creer que esti seya el último añu de Nuberu. Con vosotros ta despidiéndose toa una forma de ver, ser y sentir a Asturies... y a unu mesmu...
Y ye que Nuberu ya somos toos los que pensamos que ser d'Asturies ye una de les meyores formes de ser universales. ¡Gracies Nuberu por facer que nos sintamos tan importantes!
 
Juan Carlos Norniella
26/04/08
Nosotros vamos a sentir más que naide que nos dexeis, ya que os seguimos por Asturies desde el año 1984. Casi desde entonces, guardo todo lo que encuentro publicado en la prensa sobre vosotros. En el mejor sitio de mi casa, tengo un cuadro del concierto de "Mineros" del Campoamor del año 1987, hecho por la que hoy es mi mujer, que fue el primer regalo de reyes que me cuando eramos novios (os lo mandare más adelante para semeyes).
La voz e interpretación de Chus Pedro, la guitarra de Manolo y el conjunto de grandes músicos que siempre os acompañan os convierten en algo unico e incomparable, que no tiene sustitución. Puxa Asturies ! y Puxa Nuberu !!.
 

<< Aniciu < Anterior 1 2 3 4 5 Siguiente > Final >>